ollanda merkezli araştırma şirketi Newzoo'nun verilerinden yaptılan derlemeye göre, Türkiye'de 30,8 milyon kullanıcı, aktif olarak bilgisayar, konsol, akıllı telefon ve tabletleri üzerinden dijital oyun oynuyor. Rapora göre, Türk kullanıcıların bu yılın sonuna kadar 773,9 milyon doları oyunlar için harcayacağı ve bunun da ülkeyi dünya oyun pazarı sıralamasında 18. sıraya yerleştireceği değerlendiriliyor.
Profillerine göre yapılan değerlendirmede ise ayda en az bir kez oyun oynayan kullanıcıların yüzde 44'ünün kadın olduğu anlaşılıyor. Hem kadınlar hem de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı ise 21-35.
DÜNYA BİLGİSAYAR OYUN PAZARI BÜYÜYOR
Raporun sonuçlarını değerlendiren Sosyal Medya ve Bilgi Teknolojileri Strateji Derneği Başkanı Abdullah Çiftçi, ülkeler bazında aktif oyun oynayanların sayısını aktardı.
- Çin'de 565 milyon
- ABD'de 160 milyon
- Rusya'da 71 milyon
- Almanya'da 37,2 milyon
- Fransa'da 31,6 milyon
Yaklaşık 7,5 milyarlık dünya nüfusunun 2,1 milyarının oyun oynadığına işaret eden Çiftçi, buna bağlı olarak dünya bilgisayar oyun pazarının da her geçen gün büyüdüğünün altını çizerek, "Dünya bilgisayar oyun pazarının ekonomik büyüklüğü 2017 yılı sonuna kadar 108 milyar 900 milyon dolar olacak." dedi.
OYUN SÜRESİNDE 3'ÜNCÜ, PAZAR BÜYÜKLÜĞÜNDE 18'İNCİ
Çiftçi, Türkiye'nin toplam oyun oynama süresi bakımından dünya sıralamasında ilk 3'te olmasına rağmen pazar büyüklüğünde 18'inci sırada yer almasında ise ülkenin genç nüfusunun etkili olduğunu vurguladı.
"Türkiye'de genç nüfusun çoğunlukta olması nedeniyle internet ile büyüyen genç sayısı diğer ülkelere göre daha fazla ama oyuncuların çoğu klasik, ücret ödemeden oynamayı seviyor. Ayrıca sanal oyun oynayan çocukların önemli bir kısmı da dar gelirli ailelere mensup. Avrupa ülkelerine göre milli gelirin düşük olması, oyun harcamalarına da yansıyor."
"GENİŞBANT İNTERNET ERİŞİMİ ETKİLİ OLDU"
Abdullah Çiftçi, Türkiye'de 2012 yılında yaklaşık 450 milyon dolar olan pazar büyüklüğünün, bu yıl yaklaşık 774 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini kaydetti.
Sanal oyunlara yapılan harcamaların hızla arttığını ifade eden Çiftçi, bunda Türkiye'nin 1 Nisan 2016'dan itibaren mobil oyunlar için gerekli olan genişbant internet erişimine geçmesinin de etkili olduğunu bildirdi. Çiftçi, genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin sayısının, 2017 Nisan itibarıyla yüzde 78,3'e ulaştığını da sözlerine ekledi.